neděle 5. dubna 2015

Passover aneb ,,umřu hlady"

V pátek večer začal židovský svátek. Je to oslava útěku židů z Egypta. Začalo to sice až včera večer, ale už týden předtím se muselo všechno chystat.



Všechno nádobí co normálně používáme se muselo dát do krabic a do sklepa. Všechny PRÁZDNÉ skříňky jsme zalepili izolepou, protože co kdyby náhodou něco, co není KOSHER FOR PASSOVER vyskočilo a zneuctilo dům. Pak se jelo do obchodu nakoupit všechno nové...Ano, všechno nádobí. Hrnce, pánvičky atd. Naštěstí aspoň příbory a talíře jsou plastové. Ve čtvrtek se uklidilo (já jsem uklidila) jídlo do krabic a dalo do sklepa. Nic nesmí zůstat v kuchyni ani jinde. Poličky, lednička i mrazák jsme zabalili do alobalu a nakoupili nové jídlo, které se nesmělo jíst až do pátku večer. (super pocit, když máte plnou ledničku a nesmíte nic jíst). Poté, co jsem si ve středu odpracovala 14 hodin a ve čtvrtek 12, jsem v pátek dostala tři hodiny odpoledne volno. Takže jsem se učila...ne kecám. Spala jsem jak dřevo :D.

Tak teď něco k jídlu. Na tenhle svátek se židé stravují stejně jako židé, kteří utíkali z Egypta. Nesmí se jíst nic v čem je obilí, což pro někoho kdo žije z chleba a těstovin, jako já, je docela problém. Tady se dostávám k té části, kdy mi bylo řečeno, že tenhle svátek nepřežiju :). Takže místo chleba jsme koupili MATZAH. Jsou to krekry, který překvapivě jsou moc dobrý :). Potom hodně zeleniny, ovoce, jogurty... V pátek večer jsem měla pracovat. Nakonec celá moje práce byla sedět s rodinou u stolu, jíst večeři o třech chodech (a že to bylo výborný) a pak vyhodit plastové nádobí do popelnice. Všichni mi moc děkovali za pomoc. Sice jsem v podstatě nic nedělala, ale co už. Jsem ráda, že jsem s nimi mohla být. Viděla jsem všechno co k tomuhle svátku patří. Jedla petržel se slanou vodou, vařený vajíčko se slanou vodou, hnusnej mix bylinek a kdoví čeho a pila jejich GRAPE JUICE (to se pije jen na svátky a na Shabbat). Poslouchala jsem, jak si čtou příběhy o židech v Egyptě a zkoušela číst hebrejštinu (hvězdička, čtvereček, trojúhelník, obdélník...nevím proč, ale ostatní se tím bavili :D) a kroutila hlavou na dětskou energií. Bylo jedenáct hodin a ty děti vypadali jako v devět ráno. (já taky, ale já v devět taky vypadám jinak než ty děti :D). Dneska jsem měla být večer doma, abych zase pomohla. Sice jsem neseděla u stolu ale v obýváku koukala na filmy a zase (překvapivě) jedla :). Nakonec vyhodila plastové nádobí, posbírala děkovné pohledy a jdu spát.

To je pro dnešek všechno. Je teprv druhej den svátku, takže očekávám další novinky co se smí a co ne. V pondělí bych měla mít volno a ve čtvrtek se celá moje rodinka sbalí a odjede do Birminghamu. To znamená tři dny volna a ticha. Ale radši se ještě radovat nebudu, jinak mě vezmou sebou :D.

Tak dobrou. Až se dozvím další novinky o tomhle "super" svátku tak zase napíšu :)

3 komentáře:

  1. Nezlob se na me, ale ty lidi mi prijdou jako opravdovi idioti. Urcite ten jejich buh chtel,aby se tohle presne delo. Aby lidi balili nadobi, nakupovali vse nove, balili jidlo,….ty blaho, nemuzu tomu uverit, jak muzou byt lidi tak tupi. K tomuhle opravdu nemam zadny respekt. Neni to nahodou o tom, chovat se k sobe a okoli, prirode, zviratum slusne a ne tyhle kraviny? Nic proti tobe!!!, ale rodinka opravu posahana!

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat